Listing 1 - 10 of 202 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Waarom hangen Marokkaanse jongeren werkeloos rond op straat en belandt de Antilliaanse jeugd zo vaak op het criminele pad? Waarom presteren jonge Molukkers al generaties lang slecht op school en verkiezen jonge Turken een importbruid boven een blonde Nederlandse meid? Decennialang proberen oude en nieuwe Nederlanders aan elkaar te wennen, maar de verschillen tussen autochtone en allochtone jongeren lijken niet wezenlijk kleiner te worden. In 'Jullie zijn anders als ons' biedt Roanne van Voorst nieuwe inzichten in de Nederlandse jeugdculturen en beschrijft ze de specifieke kenmerken en problemen van de belangrijkste groepen allochtone jongeren, Turken en Marokkanen, Antillianen en Surinamers, Molukkers en Afrikanen, Chinezen, Polen en jongeren uit het Midden-Oosten. Ook komen de jongeren uit de diverse allochtone groeperingen zélf aan het woord.
Choose an application
Choose an application
'Gewoon voor de klas' is het eindrapport van een onderzoek naar de ervaringen van Brabantse leerkrachten en pabostudenten met een dubbele culturele bagage. Het rapport is een vlot leesbaar boekje. Eén conclusie springt er meteen uit: leraren met een dubbele culturele bagage zijn nodig.
Listing 1 - 10 of 202 | << page >> |
Sort by
|